Rôzne, Príroda

22 Program

Az öves szkolopendák akár 17 cm hosszúságot elérő, gyors mozgású ragadozók, még kisebb gyíkokat is képesek elejteni. A kirándulás során megismerkedhetünk élőhelyükkel, és találkozhatunk jópár példányukkal személyesen is.

Ha az átlagnál jobban érdekel a geológia. Ha egyszerűen mindent tudni akarsz Magyarország egyik legrendhagyóbb barlangjáról. Ha nem riadsz vissza attól, hogy akár három órát tölts a föld alatt – akkor ezt a programot neked ajánljuk!

A szubmediterrán jellegű Sas-hegyen párját ritkító gazdagságban vannak jelen a hüllők csoportjának
képviselői.

A Budai Vár-barlang Budapest egyik legkülönlegesebb látnivalója, Magyarország egyik legrendhagyóbb barlangja. Ismerd meg a Budai Vár alatt húzódó barlangrendszer látogatók elől eddig elzárt részeit, gyere velünk egy izgalmas történelmi és természetismereti utazásra!

Kiss László Széchenyi-díjas csillagász előadássorozata

Újabb tudomány-kommunikációs kísérlet, újszerű, játékos, magával ragadó, gondolkodásra sarkalló tudomány-kommunikációs aktivitás. Több, mint előadás! Interaktív, intellektuális, szórakoztató!

Mentsd meg Jókai Mór kertjét és találd meg a manók kincsét!

A gyalogtúra során több kilátópontot érintünk, közben megismerkedünk a Kolon-tó tájtörténetével, különleges élővilágával, érdekes növényeket és állatokat mutatunk be.

Mit rejt az erdő éjszaka? A túra nyomvonalán több állomást alakítunk ki, melyek mindegyike az esti erdő különleges világából tár fel egy-egy érdekes részletet. Ismerkedés az erdei állatok világával, esti lepkemegfigyelés, a Jági-tó lakóinak rejtett élete, élőlények UV fény alatt.

Bugacon a pusztai naplementében kezdődő nyáresti sétánkon a szürkületkor vagy éjjel aktív állatokkal ismerkedünk, majd a homokbuckák tetejéről belehallgatunk a Nagyerdő hangjaiba. Visszafelé utunk a fényszennyezéssel alig érintett égbolt alatt vezet majd, ahol az időjárás függvényében csillagnézésre is lehetőségünk lesz.

Családi kalandozásra hívunk kicsiket és nagyokat a Selyem-réti tanösvényre, a nyári napforduló
alkalmából!

Július havában a Sas-hegy lejtőin napközben a túrázót próbára teszi a 30 fok feletti kánikula. De amint a Nap a horizont felé közeledik kellemes nyáresti sétának ad lehetőséget a hegy szirtjei felett kanyargó vadvirágokkal szegélyezett ösvényén.

A Jókai-kert fáit ezen a napon az íróval kapcsolatos történetekkel „öltöztetjük fel”, s az érdeklődőket játékos kvízzel egybekötött sétára hívjuk. Jókai mindig is többnek gondolta ember és fa viszonyát puszta gazdálkodásnál.

A Kiskunsági Nemzeti Park Bócsa-bugaci homokpuszta területén az Európában is ritka élőhelyek bemutatása lesz a túra célja. Így a homoki borókás-nyárasok, a nyílt és zárt homoki gyepek, valamint az egykori szikes tómedrek élőhelyi adottságait ismerhetik meg a látogatók. Ezek az élőhelyek a Natura 2000 hálózat részei.

A néprajzi és tájtörténeti témájú túra során az érdeklődők megismerhetik Bugac és környékének betyár- és pásztor történeteit autentikus környezetben.

Gyalogos túra. Napjainkig az itt megfigyelt több mint 250 madárfajból legalább 100 költ is a területen.

A gyalogtúra során több kilátópontot érintünk, közben a megismerkedünk a Kolon-tó tájtörténetével, különleges élővilágával, érdekes növényeket és állatokat mutatunk be. Késő nyári hangulatban gyalogtúrázunk a Bikatrorok tanösvényen, gyönyörködünk a naplemente fényeiben, visszafelé a csillagos ég alatt vezet az utunk.

Túránk célja hazánk legnagyobb termetű rovarfajának, a fűrészlábú szöcskének a megtalálása, eközben viszont a Puszta egyéb érdekességei mellett sem megyünk el szó nélkül.

Lassú kenuzgatás a holtágon, sok beszélgetéssel. A gyökerező hínár-társulások között evezve megcsodálhatjuk a fehér tündérrózsa állományait, amelyek helyenként a vízitökkel keverednek. A vízről szemlélve a holtágat övező ártéri erdőket láthatjuk, mely szép hátteret biztosít ennek a tájnak. A vízi túra során a tiszai madárvilág képviselőivel is találkozunk.

Az Őrjeg a Duna egykori medrében kialakult hatalmas mocsárvilág maradványa. A környező területek gazdag nagyvad állománnyal rendelkeznek. Nyár végén, ősz elején megkezdődik a szarvasbikák nászra hívó hangja: a szarvasbőgés. A túra során kis szerencsével ennek is fültanúi lehetünk, majd az éjszaka további titokzatos hangjaival ismerkedünk.

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:

Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.